"יתכן שיחס התקשורת לפסל כשעשוע הכשירה את הקרקע למיצג בצלאל"

פירוק מונופול הגז הטבעי החל. המתווה שאמרו שלא יעבוד וינציח את המונופול, פועל בצורה הטובה ביותר. עברו כמה חודשים ותראה כמה דברים קורים. אתמול, אישרנו סופית את מעבר 'כריש תנין' לחברת אנרגיה
עמית דניאל No Comments on "יתכן שיחס התקשורת לפסל כשעשוע הכשירה את הקרקע למיצג בצלאל"

שר האנרגיה משוחח עם מני גירא שוורץ על חוק ההסדרה "אני מהראשונים שהציעו את החוק" • "מינינו מספר שיא של דיינים, עתה קיבלנו מספר תקנים נוספים" • "יבוא היום שנראה חבר כנסת ואולי חברות כנסת חרדיות בליכוד ובמפלגות אחרות"

פירוק מונופול הגז הטבעי החל. המתווה שאמרו שלא יעבוד וינציח את המונופול, פועל בצורה הטובה ביותר. עברו כמה חודשים ותראה כמה דברים קורים. אתמול, אישרנו סופית את מעבר 'כריש תנין' לחברת אנרגיה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועד פינוי היישוב עמונה מתקרב והדיונים סביב המיקום אליו יועתקו התושבים נערכים כל העת. בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מני גירא פרש שר האנרגיה, יובל שטייניץ, את משנתו באשר לפינוי הצפוי בעמונה וחוק ההסדרה, המיצג המסעיר שהוצג השבוע ב'בצלאל', דברי יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן באשר לערביי ישראל, הוועדה למינוי דיינים שבראשותו, מתווה הגז שהשפעתו החלה וגם, מה דעתו באשר לקבוצות חרדים הפוקדים את המפלגות הגדולות בבית המחוקקים וביניהם את המפלגה בה הוא חבר, הליכוד.

תחילה התייחס השר לשיחות סביב עמונה ולפתרון שמציע חוק ההסדרה לבעיות דומות בעתיד "מה שקורה בעמונה, זו טרגדיה בהתהוות. אני מקווה ומאמין שנצליח למצוא פתרון הולם לאנשים הללו שבתנאים לא פשוטים בנו את ביתם וקהילתם בהר בעמונה. אני הייתי יו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לעימות האלים והטרגדיה שכללה מאות פצועים בבתי חולים בעת הפינוי הקודם בעמונה בשנת 2006. מצאנו כשלים חמורים גם בדרך שבעיקר המשטרה נהגה בעניין ואני מקווה למען תושבי עמונה ולמען עם ישראל כולו שהדברים יהיו בהסכמה על אף שהם לא פשוטים. שלא נראה אלימות משום צד" אומר שטייניץ ומרחיב בדבריו על הפתרונות המוצעים ובראשם חוק ההסדרה.

"יש בעיה ביו"ש, לא רק בעמונה. אין לי פתרון סופי לבעיה של מאות ואלפי בתים. בעפרה לדוגמא אומרים, אופס, היתה טעות צריך להרוס. זה לא מקובל במדינה דמוקרטית. ממשלה לא יכולה לעודד אנשים לבנות קהילה, יישוב, בית ואחרי 30 שנה לפנות אותם. הפתרון ההולם הוא פיצויים, אולי אפילו מוגדלים, לבעלי הקרקע. צריך להבין ברגע שהורסים את הבית, הערבי מאבד את הזכות שלו לפיצויים אמיתיים שיכולים להגיע גם למיליוני שקלים. אני מהראשונים שתמכו בחוק ההסדרה ושהציעו לחוקק את החוק. ההשקפה שלי ברורה, אם המצב הנוכחי שנוצר גם באשמת מערכת המשפט וגם באשמת הממשלה של לפני 10 שנים, שלא היתה נבונה, שאנחנו אומרים לאנשים אחרי 30 שנים, יש טעות ואנחנו מוכרחים להרוס את הבית במקום לתת פיצויים שיכולים להגיע למיליוני שקלים, לא רק תל חורבות, אם זה המצב אז צריך לשנות את החוק ולכן תמכתי בחוק. אבל אם החוק עתיד להיפסל אז צריך החלטת ממשלה, וועדה או משהו אחר שיסדיר את הבעיה. לא משנה הדרך החוקתית, העיקר שאנשים יישארו במקומם ואם יש בעלים לקרקע, הם יפוצו. זו צריכה להיות התוצאה ולא משנה אם זה חוק או החלטת ממשלה. יש דיונים רציניים בנושא כדי למצוא את הדרך הנכונה והטובה למנוע מקרים כמו עמונה".

השבוע, רעשה הארץ, בעקבות מיצג שהוצג ב'בצלאל' בו מוצבת תמונת ראש הממשלה כשחבל תליה משולב במיצג. יוצרת המיצג נחקרה הבוקר במשטרה והמיצג הוסר "זה לא סתם דבר חסר טעם או הסתה" אומר שטייניץ "זו הסתה לרצח של ראש ממשלה בישראל וצריך לטפל בזה בכל חומרת הדין. מה היה קורה אם כרזה דומה היתה נתלית בישיבה והתמונה היתה של טיבי או של גלאון?" שואל שטייניץ ואומר "היו אומרים שצריך לחקור, בצדק, לא רק את הבחור שיצר את הכרזה אלא גם את מנהלי הישיבה. אני מתפלא על הצביעות. אני רואה שאנשים משמאל קוראים לזה חופש ביטוי.

מעניין. כשישנם דברים כנגד השמאל זו הסתה לרצח אך כשזה נגד הימין, זה חופש ביטוי. זו צביעות שהדעת לא סובלת. ביטויים כמו 'רוצח' או 'פוליטיקאי עם חבל תלייה' זה הסתה לרצח, בין אם זה מימין ובין אם זה משמאל. גם אז, מי ששם תמונות של רבין במדי אס.אס. או שקרא לו 'בוגד', היה צריך לטפל בו. נתניהו אז כיו"ר אופוזיציה, גינה את המקרים הללו. הוא לא יכל לזהות או לראות למרחוק כל אירוע כזה, אבל חד משמעית הוא גינה וקרא להפסיק עם הדברים האלה. לצערנו הרב יש מקרים כאלו גם משמאל וגם מימין. צריך לטפל בזה ביד חמורה. הניסיון להאשים את נתניהו בהסתה לרצח רבין, זו הסתה בפני עצמה ועלילת דם שאין לה אחיזה במציאות".

בהתייחסו לאורך זמן חקירת יוצרת המיצג, שפורסם בתקשורת, אמר "אני לא חושב שכל חקירה צריכה להימשך שעות, איני נכנס לעבודת המשטרה. אני לא מקל ראש בזה בכלל. גם המיצג בכיכר רבין עם הפסל בדמות נתניהו והפלת הפסל, גם זה סוג של הסתה, אמנם פחות קשה. העובדה שהתקשורת התייחסה לפסל כשעשוע ולא גינתה את זה, יכול להיות שהיא הכשירה את הקרקע למיצג החמור יותר שהוצג ב'בצלאל'. לא חשוב אם מי שעשה את זה יהודי או ערבי, דברים כאלו אסור שיקרו".

בנוגע לדברי יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, באשר להצבעתם של ערביי ישראל בבחירות, אמר שטייניץ "אני חושב שח"כ דוד ביטן לא הובן נכון. הוא לא התכוון לפגוע. גם אני הייתי רוצה שיהיה רוב לליכוד וזה לגיטימי להגיד דבר כזה, לצערי דבריו של ביטן התפרשו בצורה אחרת".

השר שטייניץ התייחס גם לוועדה למינוי דיינים שבראשותו ואמר "מינינו מספר שיא של דיינים, אחרי כשמונה שנים שלא מונו דיינים בעליון. היו רק שניים מתוך תשעה חברי ההרכב. גם בבתי הדין האיזוריים, מונו כעשרים וארבעה דיינים. הכל נעשה ברוח טובה. עתה, קיבלנו מספר תקנים נוספים, לבקשתי. התקנים הללו לא היו קודם והם הוספו לאחר בקשה ששיגרתי לשר לענייני דת, שר האוצר וראש הממשלה. התקבל אישור ואני מקווה שבמהלך 2017 יעלה בידינו למנות את כולם או מקצתם ובכך למעשה הסבב יושלם. במידה הרבה אפשר לומר כי הסבב הסתיים. רוב העבודה גם בעליון וגם באיזורי התבצעה בצורה טובה" אמר.

באשר למתווה הגז עליו התעקש בתמיכת ראש הממשלה, אמר שטייניץ "פירוק מונופול הגז הטבעי החל. המתווה שאמרו שלא יעבוד וינציח את המונופול, פועל בצורה הטובה ביותר. עברו כמה חודשים ותראה כמה דברים קורים. אתמול, אישרנו סופית את מעבר 'כריש תנין' לחברת אנרגיה. אתמול גם החלה חלק ממכירת 'תמר' וכבר רואים שתהליך פירוק המונופול התחיל וכל זאת בזכות מתווה הגז. אנו רואים שהמחירים ירדו. המחיר נמוך יותר מלפני שנתיים ובעיקר אנחנו רואים שאנחנו מתחילים למשוך לפה חברות בינלאומיות שיחפשו מקורות גז חדשים. זה מאפשר להחליף חלק מייצור החשמל מפחם לגז טבעי מה שתורם לאיכות הסביבה ולבריאות הציבור בישראל" אמר.

לסיום, התייחס השר לקבוצות חרדים הפוקדים את המפלגות הגדולות כשביניהם 'המטה החרדי בליכוד' הפועל מזה מספר שנים "יש קהל חרדי גדול שמצביע ליכוד וחבר במפלגת הליכוד. אני בעד שילוב החרדים במפלגה ובמפלגות אחרות. אנחנו צריכים למצוא מכנה משותף. אמנם הליכוד לא מפלגה דתית, חרדית אבל הליכוד היא מפלגה שמכבדת את מסורת ישראל ואני חש בנח עם הציבור החרדי. אני שמח שיש יותר ויותר חרדים בליכוד. יש אצלנו גם ח"כים דתיים בליכוד, יש גם שמגדירים עצמם כחצי חרדים אבל אני לא נכנס להגדרות, כל אחד מגדיר את עצמו כפי שרוצה. יבוא היום שנראה חבר כנסת ואולי חברות כנסת חרדיות בליכוד ובמפלגות אחרות" אמר.

האזינו:



0 תגובות